Pre-LASIK Tests at Shinagawa LASIK and Eye Center

Saturday, November 08, 2014

Hello, lovelies~ To continue my LASIK experience at Shinagawa LASIK & Eye Center, I was asked to undergo a series of eye examinations to determine if I am a good candidate for LASIK. If you haven't read the first part, you can read about the clinic here.

My name was finally called after a brief waiting of 5 minutes. Quite fast, huh? That's why I love going early to doctor appointments, there weren't many patients, lol. The staff led me a room with all the devices that you would normally found in an ophtalmologist office

Shinagawa LASIK & Eye Center Singapore Pre Test

The first series of tests were performed in a well-lit room to measure the degree of myopia and astigmatism. I think I was around minus four with a cylinder of minus 1.75, I forgot. It felt like the usual measurement before getting your glasses done. 

Shinagawa LASIK & Eye Center Singapore Pre Test

The second series of tests were done in a dark room where my corneas were examined. There were a lot of machines, but they mainly measure : 
  • Corneal shape 
  • Corneal curvature 
  • The way light passes the cornea 

The last series of test involves the eye drops that functions to numb my eyes. There is a slight tingling sensation, which develops into numbness. I thought it was gonna be uncomfortable, but I didn't feel a thing. The staff gave a drop on each eye and told me to wait 15 minutes for it to start working. They provide an informational video about LASIK while I wait for the numbing eye drops to work. 

Shinagawa LASIK & Eye Center Singapore Pre Test

After 15 minutes, my vision became brighter and sharper as I notice that I can read better at a distance. I was then measured by the staff to compare the results before and after using the eye drops. 

The last test was to measure the thickness of my cornea using a pen-like tool that was 'tapped' lightly on the surface of my cornea. It didn't hurt at all because I have used the numbing eye drops before the test. With the last test being performed, we waited in the comfy waiting room to see dr. Lee regarding the eligibility of my eyes for LASIK. 

A while later, dr. Lee came to the waiting room called my name and welcomed me to his office. He reviewed my test results and said that I am eligible for LASIK, yeay! As he did a final check on my eyes using a slit lamp, he said that I have a few lower eyelashes poking on my cornea, causing a high level of astigmatism because it rubs on continuously even when I sleep. Ah, so that explains the -2.75 cylinder on my right eye.

Shinagawa LASIK & Eye Center Singapore Pre Test
The Schwind AMARIS 750S

After a brief chat with dr. Lee about LASIK and the different types of machines, he chose the Schwind AMARIS 750S machine for my eyes, which is the latest technology. The reason he chose this for me is because : 
  • It works two to three times faster than other laser systems. The speed will result in less dehydration and improved accuracy in reducing the dioptre in myopia. You know, the minuses :) 
  • It has eye tracking system, so it detects the eye movement and compensates it to reduce any deviation to the eyes. 
  • It keeps the doctor updated with my corneal thickness in real time while the laser is performed, so that he may know how much of the corneal thickness has been lasered 
  • It has a smooth laser beam, that will help create a smoother final result of the cornea 
  • It has been documented that this machine gives better result in terms of visual acuity, reaching 6/6 or even better! 

At the end of our consultation and the thorough explanation, he prescribed me a box of lubricating eye drops to be used hourly. My eyes are quite dry to begin with, so the eye drops will help prepare my eyes for the operation.

Shinagawa LASIK & Eye Center Singapore Pre Test
A picture with dr. Lee before LASIK
Finally, we thanked dr. Lee for the very thorough explanation about LASIK. He is professional, friendly and caring towards his patients as seen from the way he walked to the waiting room to greet each of his patients. He has a twitter account @DrLeeSaoBing if you want to see his updates on LASIK and the likes.

I'll continue with my LASIK operation experience in another post, so it won't be long. So, have you been one of those people who are considering LASIK? Let me know in the comments below and until then, I'll see you later~

LASIK part 1
LASIK part 3

follow us in feedly

© Diary Of A Product Junkie (Stephanie Nangoi) All Rights Reserved. Copyscape Banner

You Might Also Like

8 comments

  1. Aku sebenarnya dari dulu tertarik banget sama lasik, soalnya capek pakai kacamata, capek di hidung, capek di telinga, dan yang lebih repot lagi, anakku kan dulu jahil banget, suka copot2in kacamataku terus di pakai, yang berarti itu bahaya karena minusku 3, dan anakku gak baik pakai kacamata minus di saat dia bahkan belum minus (katanya sih gitu XD)

    Pakai contact lens pun kalau beruntung (aka lagi punya banyak duit dan bisa beli yang bagusan) yah nyaman, tapi kalau gak ya, bersiap menyakiti mata #headdesk

    Jadi lasik ini sebenarnya amat sangat menarik, hanya saja... Harganya ya bok XDDD;; Untuk mengobati tumorku aja aku udah keluar kocek yang yeah lumayan bikin sesak napas, lah lasik ini harganya juga amat sangat menyakitkan u___u entah di Singapore sana, tapi di Surabaya sini paling murah 10 jutaan lebih u___u Dan kalau melihat dokternya, fasilitasnya, etc, kayaknya mahal di Singapore #melipir XDDD~

    NB : Kapan yak aku dapet gratisan ke Singapore sana, biar sekalian jalan2 << abaikan XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Merry~ Thanks udah nyempetin baca postku. Sistem bayarnya bisa dicicil jadi ga langsung pingsan pas awal pertama bayar, cuman baru bisa pake kartu kredit Citibank. Semoga ke depannya bisa lebih banyak payment options deh, soalnya Mr. G juga kepengen LASIK, lagi nabung doi~ ^_^

      Delete
  2. ci, aku udah kepengen lasik dari dulu tapi takut sama operasinya dan takut dompetku ga kuat menanggungnya XDD wkwk.
    efek sampingnya lasik apa sih ci? soalnya aku denger2 meskipun udah di lasik, nanti beberapa tahun kemudian minusnya akan balik lagi x___x ga tau jg sih gmn yg bener.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi, Vee~ Kalo dari segi dompet, bisa dicicil bulanan sampe 12 bulan kalo aku ga salah, cuman baru bisa pake kartu kredit Citibank. Semoga deh ke depannya lebih banyak lagi fasilitas pembayarannya, biar si Mr. G lebih gampang bayar LASIKnya. ^_^

      Efek samping yang aku rasain sekarang sih matanya kering terus ada 'halo' di sekitar sumber cahaya (kaya lampu) pas lagi gelap..Nanti aku bikinin post sendiri deh mengenai efek sampingnya si LASIK biar jelas.

      Kalo masalah minus balik lagi, memang ada kemungkinan itu kalo matanya ga dijaga dengan baik. Contoh: baca buku dengan kondisi yang gelap, jarak baca yang terlalu dekat dengan mata, ngucek2 mata waktu pandangan berasa buram, dll. ^_^

      Jadi, harus dijaga dengan baik! Aku juga masih suka ngucek mata dulu sebelum LASIK, hehehe.. ^_^;;

      Delete
  3. Aku baru tau kalau bulu mata bisa jadi penyebab mata silinder.. Trus klo bulu matanya masih begitu bakal silinder lagi gak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Yunita~ Thanks udah mampir ke blogku untuk baca dan ninggalin komen ya. *hugs*

      Iya, jadi, ada penelitian terbaru yang menemukan bahwa gesekan terus menerus ke kornea mata kita, bisa menjadi salah satu penyebab astigmatism atau silinder. Jadi, kalo sering ngucek mata, stop! Bisa2 ntar jadi silinder. T_T

      Bulu matanya bukan penyebab utamanya, tapi lebih ke lokasi dan posisi si bulu mata yang bisa menggesek si kornea, seperti penelitian di atas tadi. Kalo di mataku, bulu mataku tumbuhnya ke dalam, jadi dia terus2an menggesek si kornea, bahkan sewaktu aku tidur! Pantesan silinderku yang kanan tinggi banget sampe -2.75! :o

      Nah, untuk mencegah itu terjadi lagi, aku lagi mikir mo dicabut aja bulu mata bawahnya yang menjadi penyebab permasalahan tersebut. ^_^

      Delete
    2. Horor banget sampai dicabut... Aku yg kiri minus 4, kanan yang ada silindernya.. Jd mikir2 etiologinya apa.. Kayaknya aku jarang ngucek2 mata.. Apalagi yang bs jd penyebabnya?

      Delete
    3. Hi, Yunita~ Untuk penyebab atau etiologi jelasnya sampai sekarang masih belum pasti, tapi beberapa faktor risiko seperti keturunan dan ngucek mata bisa meningkatkan risiko astigmatisma (silinder).

      Prinsipnya apapun yang bisa menyebabkan bentuk kornea jadi ga mulus dan terlalu melengkung, jadinya mengganggu proses refraksi cahaya ke mata. :)

      Delete